כתר זירקוניה לשיניים

כתר זירקוניה לשיניים

אישה מחייכת אצל רופא שיניים

מה מאפיין את הזירקוניה כחומר גלם לייצור כתרים לשיניים? מה היתרונות של כתר זירקוניה? מה ההבדל בין כתר חרסינה, מתכת וזירקוניה?

זירקוניום הוא סוג של מתכת מעבר מבריקה שמתאפיינת בצבע אפור ולבן. מבחינת תכונות בסיסיות, הזירקוניום קל מפלדה והקשיות שלו דומה לנחושת. כתוצאה מכך נהוג להשתמש בזירקוניום כאבן חן טבעית, כיהלום מלאכותי ובשתלים מלאכותיים. כמו כן, השימוש בזירקוניום דו-חמצני, שמכונה “זירקוניה”, הוא גם המעניין ביותר – כי מדובר בחומר קרמי שיתרונותיו מנוצלים לייצור שתלים דנטאליים עבור חלל הפה והלסת.

שומרים מקום לשיניים שלך

בקליניקה להשתלה בזאלית מזמינים אותך לשמוע פרטים נוספים על כתר זירקוניה לשיניים ועל אלטרנטיבות להשתלות שיניים קונבנציונאליות. בראש ובראשונה, אנו מתמחים בהשתלה בזאלית למחוסרי עצם והיחידים שמתאימים לחולי סכרת ולסובלים מבעיות בריאות נוספות. אצלנו השיניים שלך בידיים טובות וכדאי לך כבר עכשיו לשמור מקום לקראת תחילת הטיפול שישפר את איכות החיים שלך.

מה הקשר בין זירקוניה וכתר?

ברפואת שיניים, “כותרת” משמשת לתיאור החלק בשן שמכוסה אמייל, בולט מהחניכיים ואותו ניתן לראות גם בלי ציוד מיוחד. מנגד, כתר הוא תחליף מלאכותי לכותרת הטבעית ואותו מתקינים במקרה של נזק חמור לשן. את הכתרים המלאכותיים אפשר לייצר מסוגים שונים של סגסוגת מתכתית, באיחוי חרסינה, בגוון מתאים לשיניים וגם מזירקוניה.

הבדלים בין כתר זירקוניה וכתר חרסינה מאוחה זירקוניה

כתר זירקוניה טהור עשוי מיקשה אחת של זירקוניה ולא מעורבות בו מתכות אחרות. לשם השוואה, בכתר חרסינה מאוחה לזירקוניה משלבים בין העמידות הגבוהה של החומר המינרלי והמתכתי – לבין האסתטיות של החרסינה הלבנה. כמו כן, כתר זירקוניה טהור מייצרים בטכניקת מחשב ותוך הישענות על רמת דיוק גבוהה, בעוד בכתר חרסינה מאוחה לזירקוניה מייצרים רק את בסיס הכתר מזירקוניה ומעליו יוצקים כאמור את החרסינה.

העמידות של כתר זירקוניה לשיניים

כתר זירקוניה נחשב פתרון עמיד ואיכותי לטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר קל לעבוד איתו בגלל שהוא עשוי תרכובת כימית שמתאימה באופן מיוחד לשימוש ולצרכים דנטאליים מגוונים, בעוד בטווח הארוך הוא מונע את הצורך בהחלפת כתרים. במילים אחרות, כתר זירקוניה לשיניים מומלץ גם עבור הרופאים וגם עבור המטופלים.

איפה אפשר להתקין כתר זירקוניה?

כתר זירקוניה לשיניים יכולים להתאים לכל אזור חלל הפה. אלו כתרים שמתאימים למטופלים בגילאים שונים, ניתן להיעזר בהם על רקע מחלות שיניים וחניכיים והם משתלבים גם על גבי שתלים קיימים. למעשה, האפשרות לשלב כתר זירקוניה לשיניים על גבי שתלים קיימים מייצגת בפני עצמה חידוש משמעותי בתחום הרפואה.

ההיבט האסתטי של כתר זירקוניה

בדור הנוכחי של שימוש בכתרים יש דרישה רבה למראה אסתטי. מבחינת ציבור המטופלים, כתר זירקוניה לשיניים אמור להיות גם עמיד וגם איכותי וגם יפה. בעזרת כתר זירקוניה לשיניים ניתן ליהנות משיפור בתחושת הדימוי והביטחון העצמי, לחזור למצב של מערכת שיניים מלאה ובאותה הזדמנות להגן על החלק העליון של השן מפני המשך שחיקה. לעומת כתרים ישנים שהתאפיינו במראה שחור-אפרפר, כתר זירקוניה לשיניים הוא בעל מראה שקוף או לבן.

שילוב כתר זירקוניה ברקמות הפה

אין צורך בהכנסת המתכת לפה על מנת ליהנות מהיתרונות השונים של כתר זירקוניה לשיניים. היות ורוב האנשים מרגישים חוסר נעימות בגלל מתכת שנמצאת בחלל הפה ומפריעה לאכילה ולדיבור, נעשה ניסיון לפתור את הבעיה באמצעות כתר זירקוניה. הניסיון הצליח מעבר למצופה וכתרי זירקוניה משתלבים כיום ברקמות הפה, עוזרים לשמור על בריאות החניכיים ותורמים גם להגנה על הלסת.

התקנת כתר זירקוניה לילדים

רופא שיניים מיומן מוסמך מתוקף ההכשרה שלו להחליט איזה כתר מתאים לכל מטופל. בתוך כך, חשוב להזכיר שבאופן עקרוני ניתן להתקין כתר זירקוניה גם על שיניים של ילדים – אלא אם מדובר בשיני חלב.

כיצד מתקינים כתר זירקוניה לילדים?

ההתקנה של כל סוג של כתר על שיני חלב נחשבת בעייתית ועדיף להימנע ממנה, עד שהשיניים הקבועות צומחות. במידה וזה קורה תוך כדי התעוררות הצורך בכתר, הרופא יכול להחליט על התקנת כתר זירקוניה באמצעות מכשור מתקדם ומודרני. כמו כן, קיימים הבדלים בין התקנת הכתר על שן טוחנת וגדולה או על שן קטנה יותר.

השוואה בין כתר זירקוניה ומתכת

כתר מתכת רגיל עשוי ליבה מתכתית שמצופה חרסינה ובשביל לבצע אותו צריך ליצוק את ליבת המתכת ולבנות את החרסינה בחלק העליון. מנגד, בכתר זירקוניה העיבוד נעשה במחרטה ממוחשבת והתהליך כולל סריקה בתלת ממד, שימוש בתוכנת חריטה ייעודית ועיצוב של הכתר במחשב. מבחינת עמידות, שני הכתרים מתאימים לתקופה של 12-15 שנה אך בכתר זירקוניה יש סיכוי נמוך יותר לשחיקה. בנוסף לכך, בכתר מתכת מצטברת קורוזיה שגורמת לנסיגת חניכיים ולהשחרה – בעוד בכתר זירקוניה אין תופעות כאלה.

מה התנאים לביצוע כתר זירקוניה לשיניים?

בשביל להתקין כתר זירקוניה לשיניים צריך לשייף רק חלק קטן מהשן ואין צורך למסך מתכת. לשם השוואה, בכתר מתכת שכבת השיוף עמוקה יותר כדי למנוע מצב שבו המתכת משתקפת דרך החרסינה. בכתר מתכת, זה גורם לשן להיות שברירית ופגיעה. כמו כן, כדאי לזכור שהמיומנות הנדרשת להתקנת כתר מתכת בסיסית מאוד – בעוד בכתר זירקוניה ההליך מורכב ומצריך שילוב בין מכשור מתקדם, מיומנויות מחשב וניסיון.

התאמה ביולוגית של כתר זירקוניה

כתר חרסינה היה נחשב בעבר לפתרון מומלץ בגלל הנראות והאסתטיקה. עם הזמן החלו שיקולים נוספים להטות את הכף, וכיום ניתנת עדיפות ברורה לאופציה של כתר זירקוניה. זה קרה גם בגלל שמדובר בחומר דמוי יהלום, ללא מתכת וחזק אלא בשל העובדה שהוא מתאים לפה מבחינה ביולוגית. התאמה כזו לפה המטופל היא חלק בלתי נפרד מרשימת היתרונות של כתר זירקוניה והסיבות לפופולאריות של החומר אצל רופאי שיניים.

כתרי זירקוניה לשיניים קדמיות

העלות הגבוהה יחסית של כתרי זירקוניה לעומת מתכת וחרסינה דורשת להתאים אותם לצרכים ספציפיים של המטופל. במידה ותקציב הטיפול מוגבל, רצוי לתת עדיפות למיקום של כתר זירקוניה לשיניים קדמיות. בשיניים הקדמיות ניתן להפיק את מלוא הפוטנציאל של זירקוניה כחומר גלם לייצור כתרים ולהשיג מראה אסתטי מרשים. יתרה על כך, כתרים על בסיס זירקוניה מבטלים את הסיכון להופעת נימה אפורה בחיבור שבין שורש הכתר לחניכיים ובעזרת ניתן להגיע קרוב יותר לשחזור שן אמיתית.

כמה זמן לוקח להוסיף את הכתר?

מאפייני הטיפול בכתר זירקוניה גם הם מייצגים הליך רפואי ייחודי. ראשית, משך ההליך הוא כחצי שעה למפגש ומספר הטיפולים המומלץ עומד בדרך כלל על 2-3 טיפולים. שנית, כתרי זירקוניה מתאימים לאנשים שזקוקים לשיקום הפה ולמצבים קיצוניים של שיניים שבורות, הרוסות ושחוקות. שלישית, כתרים מזירקוניה עשויים להתאים לשיקום פונקציית הלעיסה ובכך הם גם משפרים את איכות החיים של קהל היעד.

החידושים האחרונים בתחום רפואת השיניים כבר בדרך אליך

בקליניקה להשתלה בזאלית של ד”ר לרי מקפידים לעקוב עבורך אחר החידושים האחרונים בתחום רפואת השיניים. יש לנו ניסיון וותק של מעל 12 שנה עם מאות מטופלים מרוצים – ובחיוג למספר 0723940811 נוכל להסביר גם לך על המשמעות של כתר זירקוניה לשיניים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​