מסורבי השתלת שיניים

מסורבי השתלת שיניים

מסורבי השתלת שיניים

מה הכוונה מסורבי השתלה? איזו השתלה יכולים לעשות מסורבים בכל זאת? מה חשוב לדעת בתור מסורבי השתלת שיניים?

עד לפני כמה עשורים ניתן היה לשמוע שוב ושוב את הביטוי מסורבי טיפול כאשר דובר על השתלות שיניים וגם לא היה להם פתרון באופק. הכוונה היא לאנשים שהם מסורבי השתלת שיניים כאשר הסיבה העיקרית לסירוב לבצע עבורם השתלת שיניים – היא העובדה שחסרות להם עצמות בלסת, בדיוק במקום בו אמורים לבצע את ההשתלה. החוסר בעצם נגרם משום שהגוף שלנו לפעמים מגיע למסקנות משלו ומחליט כי הוא לא זקוק עוד לאזור זה בלסת ולכן הוא מפנה את הסידן למקומות אחרים בגוף.

סיבות לכך שאנשים הם מסורבי השתלת שיניים

ישנן סיבות רבות כך שאנשים הופכים למסורבי השתלת שיניים. במקרים מסוימים מדובר על מצב בריאותי כמו למשל אנשים הנוטלים תרופות נוגדות קרישה או חולי לב או חולי סרטן שהחלימו וחלל הפה שלהם נפגע. במקרים הללו יש צורך להיוועץ עם הרופא המטפל ולבדוק כיצד ניתן לבצע השתלה, אם בכלל ולעשות זאת בהנחיית רופא המשפחה המטפל בכל הנוגע לנטילת תרופות קבועות.

ישנה סיבה נוספת שבגינה אנשים נחשבים מסורבי השתלה והיא בשל חרדה מטיפולי שיניים, או כפי שקוראים לה בעגה המקצועית: חרדה דנטלית. החרדה הדנטאלית נובעת מסיבות רבות, לעיתים היא מלווה אדם עוד מימי ילדותו, אז חווה טיפול שיניים מכאיב שצילק את נפשו וגרם לו לפחד מטיפולי שיניים באשר הם ובטח ובטח כאשר מדובר על טיפול מורכב כמו השתלת שיניים. פעמים רבות אנשים הסובלים מחרדה דנטלית מזניחים את השיניים שלהם ולא מבצעים טיפולים שוטפים ולכן מגיעים למצבים המצריכים השתלות.

הסיבה הנפוצה לכך שאנשים הם מסורבי השתלה היא מחסור בעצם בלסת. מדובר על תופעה מוכרת ושכיחה בקרב האוכלוסייה המבוגרת, היא יכולה להיגרם ממחלות שונות או אפילו בשל עקירות שיניים מרובות. כאשר אנשים סובלים מחוסר עצם קיצוני, רופאי שיניים רבים נרתעים לבצע השתלה על מנת לא לפגוע במטופלים ורבים מהם נותרו בעבר ללא מענה.

מה הפתרון?

כאמור, הסיבה העיקרית להיותם של אנשים מסורבי השתלה היא מחסור בעצם הלסת. ישנם פתרונות מוכרים של הרמת סינוס ותוספת עצם אך לא מדובר על פרוצדורה קלה. לאחר הרמת סינוס ותוספת עצם ישנה תקופת החלמה ארוכה ולכן היא אינה אידיאלית לאנשים רבים.

הפתרון במצב כזה הוא השתלה בזאלית. זוהי השתלה המתאימה למצבים של מחסור בעצם ובה למעשה מבריגים את השתלים לעצם הלסת. אם בשתלים רגילים צורת השתל היא של בורג – במקרה של השתלה בזאלית הם בצורת דיסק. אם במקרה של השתלה רגילה השתלים מוחדרים מהחלק העליון של הלסת – בהשתלה בזאלית הם מוחדרים מצדי החניכיים.

מדובר על השתלה המתבצעת בתוך יום אחד בלבד, ללא כאבים במהלך הטיפול ועם סיכויי החלמה מהירים. זהו הפתרון הטוב והנוח ביותר למסורבי השתלה כאשר בתוך שבוע אחד בלבד ניתן לחזור לחיי השגרה.

כיצד אנו יכולים לסייע לך

המרפאה שלנו מתמחה כבר למעלה מ-30 שנה בתחום השתלות השיניים כאשר תחום בו אנו מתמחים הוא תחום ההשתלות הבזאליות. אנו מבצעים את כל סוגי ההשתלות ומספקים פתרונות לשלל מצבים רפואיים אשר גורמים לאנשים להיות מסורבי השתלת שיניים.

אנו מבצעים את כל שיטות השתלות השיניים במקצועיות ותוך מתן שירותי אישי לכל מטופל ומטופלת. באתרנו ניתן למצוא מידע רב אודות הטיפולים השונים ואודות התמחותנו בתחום ולקבל תשובות לשאלות רבות בדף המידע. אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים באתר או להתקשר אלינו לייעוץ וקבלת מידע אודות המרפאה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​